Friday, October 22, 2010

20102010 - Hari penuh pencapaian.

Salam Jumaat, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Alhamdulillah, sampai lagi ke hari Jumaat. Pejam celik, pejam celik.. cepat betul!

Kenapa tajuknya 20102010? Heheh... Sejujurnya saya tidaklah seghairah orang lain, memandang tarikh itu dengan rasa kagum, melihatnya seolah-olah ianya tarikh penuh keramat. Akan tetapi, kebetulannya Allah taqdirkan hari itu penuh dengan pencapaian. Memandangkan baru hari ini saya sempat update blog, maka terpaksalah saya berkongsi satu entri yang agak backdated!

1. Buat pertama kalinya, Ihsan akhirnya berjaya menapak (merangkak) selangkah dua. Kebetulan ketika itu sedang bervideo-call dengan adindaku Jannatul Madihah a.k.a Mak Lang. Rezeki Mak Lang nampaknya! sayangnya, aksinya itu tidak sempat dirakamkan..

2. Bagai tak cukup dengan pencapaiannya itu, Ihsan sekali lagi mencapai benchmark seterusnya, dia berjaya bangun dan berdiri sambil berpegang pada stool dan meja kopi di ruang tamu. Alangkah gembiranya dia! (Ummi dia yang terlebih excited!).

Lihatlah perkembangannya yang sangat mengujakan. (Sila abaikan 'hasil seni' yang menjadi background gambar ye..)

 Berusaha keras untuk mencapai meja kopi berdekatan stool sebaik stabil berdiri.
Masih agak cuak... Pegang kuat-kuat Ihsan. Ummi jauh ni..

 Amboi amboi.. berani lepas tangan sebelah yea..
 Sempat memberi pose istimewa untuk Ummi yang sibuk tangkap gambar!
Best kan explore dunia dari aras penglihatan yang baru?

3. Pencapaiannya tidak terhenti setakat itu. Pada petang itu, saya perasan Ihsan pertama kali membuat 'mulut ikan emas' dengan bibirnya. Satu trait yang diwarisi dari ayahnya, abang-abang & kakak-kakaknya.. Juga tidak sempat saya rakamkan, kerana ketika itu dia sedang leka melihat sesuatu dan terus tersenyum bila ditegur. Bila tersenyum, hilanglah mulut kiut itu! 

4. Dan yang paling seronok sekali adalah pencapaian diri sendiri yang berjaya membereskan kebanyakan kerja dalam jangkamasa yang singkat. Juga berjaya menahan diri (bercuti) daripada membuka laptop seharian suntuk! *Pat on my back*

Cukuplah, nanti lain kali kita cerita lagi, insyaAllah.. :)

2 comments:

Mak Lang said...

ihsan dapat ilham daripada maklang! :) muahsx...!

lil' world. big heart. said...

uikss.. kasi can la maklang dpt credit.janji bahagia! hehehehh...

Post a Comment