Friday, May 21, 2010

Kek coklat buruk rupa ;p


Seawal jam 3.00 pagi saya bangun menyusukan baby Ihsan. Seusai tanggungjawab itu, saya bingkas menyiapkan persediaan membuat kek, seperti yang telah saya janjikan untuk anakanda sulung - along. Buat yang belum atau tidak membaca entry sebelum ini, saya telah merancang untuk membuatkan kek sempena sambutan Hari Guru sekolah along.

Keknya naik cantik... oven berbunyi & saya keluarkannya untuk disejukkan atas redai kek.

Bukan salah adunan, bukan salah oven. Tapi salah saya sendiri yang tanpa berfikir panjang cuba untuk menterbalikkan kek tersebut.. dan akhirnya kek itu berderai!! Huhu... hampir sahaja saya menangis, kerana masa yang suntuk untuk saya menyiapkan sebiji lagi kek. Dan juga kerana memikirkan pembaziran ke atas sebiji kek yang baik!

Tapi saya tetap tak akan menyerah kalah. Kek yang buruk rupa itu akan saya transformkan menjadi popcakes yang comel! Tunggu yeaaaa...?

0 comments:

Post a Comment